§1 Definicje.
1. Pojęcia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:
§2 Postanowienia ogólne.
1. Niniejszy Regulamin określa w szczególności zasady i warunki korzystania ze Sklepu, zawierania Umów, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klientów Sklepu.
2. Sprzedawca prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Sklepu internetowego pod adresem malgorzatanowak.com.pl.
3. Sprzedawca świadczy usługi na terytorium Polski.
4. Klienci mogą porozumiewać się ze Sprzedawcą drogą pisemną, elektronicznie lub telefonicznie (dane kontaktowe jak w punkcie 1.1.1 Regulaminu), przy czym zamówienia składają zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie 4. niniejszego Regulaminu. Sprzedawca umożliwia także kontakt przez kanały społecznościowe takie jak profil na Facebooku @MalgorzataNowakOfficial, profil na Instagramie @malgorzata.nowak_official. Sprzedawca odpowiada na wysłane zapytania od poniedziałku do piątku od 9:00 15:00.
5. Sprzedawca oświadcza, że wszystkie opinie o Produktach ujawnione na stronach Sklepu a także opinie opublikowane przez Sprzedawcę w social mediach pochodzą wyłącznie od Klientów, którzy zakupili produkt w Sklepie. Opinie od Klientów pozyskujemy poprzez:
6. Jeśli opinie są publikowane w sposób określony w ustępie 5 d powyżej, wtedy opinie te są traktowane jako Treści Użytkownika i stosuje się do nich postanowienie punktu 14 i 15 Regulaminu.
7. Treści cyfrowe sprzedawane w Sklepie ze względu na swoją specyfikę nie wymagają aktualizacji dla zachowania ich zgodności z Umową.
3§ Zasady korzystania ze Sklepu.
1. Produkty udostępniane w Sklepie (ebooki, kursy online i inne treści online) stanowią treść cyfrową w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta a także stanowią utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do którego prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
2. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty możliwe jest po po podaniu niezbędnych danych osobowych umożliwiających realizację zamówienia. Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem.
3. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne jest spełnienie minimalnych wymagań technicznych, takich jak:
4. Warunki techniczne jakie musi spełniać komputer lub inne urządzenie Klienta niezbędne do korzystania z zakupionego Produktu elektronicznego, wskazane są każdorazowo w opisie danego Produktu.
5. W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu komputerowego lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych wymienionych w punkcie 3.3. i 3.4 Regulaminu, Usługodawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Sklepu oraz Produktów i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość świadczonych przez niego usług drogą elektroniczną, za co nie ponosi odpowiedzialności.
6. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Jest on zobowiązany w szczególności do:
7. W przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, w szczególności poprzez naruszenie postanowień punktu 3.6. Regulaminu, Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć dostęp do jego części lub całości zasobów, ze skutkiem natychmiastowym, a także skierować roszczenia odszkodowawcze zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
8. Informacje podane przez Klienta w toku składania zamówienia powinny być zgodne z prawdą, aktualne oraz dokładne. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia w przypadku, gdy podane dane uniemożliwiają realizację zamówienia, w szczególności uniemożliwiają prawidłowe doręczenie Produktu. Przed odmową realizacji Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu ustalenia danych w zakresie umożliwiającym zrealizowanie zamówienia.
9. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane przez Sprzedawcę. Promocje nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
4§ Usługi elektroniczne.
1. Usługodawca świadczy drogą elektroniczną bezpłatne i dobrowolne usługi polegające na przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie, udostępnianiu formularza umożliwiającego złożenie zamówienia na Produkty a także korzystania z formularza kontaktowego i usługi newslettera.
2. Usługa formularza zamówienia polega na umożliwieniu Klientom składania zamówień na Produkty oferowane przez Sprzedawcę zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie 7. Regulaminu. Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
3. Usługa newslettera udostępnia możliwość zapisania się na newsletter poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola na stronie internetowej Sklepu. Jest ona świadczona nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient, w każdej chwili i bez podania przyczyny, ma możliwość rezygnacji z otrzymywania newslettera poprzez kliknięcie linku anulującego subskrypcję w treści otrzymywanych maili. Szczegółowe zasady dot. usługi newslettera znajdują się w dedykowanym regulaminie dostępnym na stronie Sklepu.
4. Usługa formularza kontaktowego polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. Rezygnacja z powyższej usługi możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
5. Usługi wskazane w punkcie 4.1. świadczone są przez Usługodawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
6. Usługodawca dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi były na najwyższym poziomie, jednakże nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności stron internetowych, w szczególności w przypadku konieczności przeprowadzenia ich konserwacji, przeglądu, modernizacji czy rozbudowy.
7. Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w dostawie usług elektronicznych, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane Siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
8. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe podane w punkcie 1.1.1. Regulaminu. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z usługami świadczonymi przez Usługodawcę. Reklamacje będą rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 14 dni.
5§ Własność intelektualna.
1. Sprzedawca informuje, że oferowane przez Sprzedawcę Produkty cyfrowe stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Prawa autorskie do tych utworów przysługują Sprzedawcy i podlegają ochronie.
2. Klient zobowiązuje się respektować prawa autorskie przysługujące Sprzedawcy i używać Produktów wyłącznie na użytek osobisty. Klient jest świadomy, że za ich naruszenie, w szczególności poprzez dalsze bezprawne rozpowszechnianie, przewidziana jest odpowiedzialność cywilna lub karna, zgodnie z właściwymi przepisami.
6§ Zasady dokonywania zakupów.
1. Klient może dokonać zakupu Produktu znajdującego się w asortymencie Sklepu poprzez złożenie zamówienia. Klient składa zamówienie po podaniu niezbędnych danych osobowych umożliwiających realizację zamówienia.
2. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
3. Klient dokonuje wyboru Produktu znajdującego się w sprzedaży w chwili składania zamówienia, zgodnie z jego opisem i ceną oraz określając jego ilość. Klient kompletuje zamówienie podejmując kolejne czynności techniczne zmierzające do złożenia zamówienia w oparciu o wyświetlane mu komunikaty oraz informacje dostępne w Sklepie.
4. W trakcie składania zamówienia, aż do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę” Klient ma możliwość modyfikowania zamówienia w szczególności w zakresie wyboru Produktu oraz jego ilości, a także ma możliwość wprowadzić posiadany kod promocyjny, jeśli Sprzedawca taki wcześniej udostępnił.
5. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie zamówienia.
6. W celu wysłania zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
7. Z chwilą skutecznego dokonania płatności, pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zawarta zostaje Umowa o dostarczenie treści cyfrowych. Potwierdzenie zakupu zostanie również wysłane na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
8. Sprzedawca dostarczy Klientowi Produkt po otrzymaniu potwierdzenia dokonania pełnej płatności przez Klienta. Zakupiony przez Klienta Produkt zostanie dostarczony Klientowi w sposób i w terminie wskazanym w opisie danego Produktu cyfrowego. W przypadku, gdy Klient nie jest w stanie uruchomić Produktu, proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą pod adresem kontakt@malgorzatanowak.com.pl. Sprzedawca utrzymuje możliwość pobrania Treści cyfrowej/dostępu do konta przez czas nie krótszy niż 2 lata od momentu zakupu Treści Cyfrowej.
9. Na każde zamówienie wystawiana jest faktura. Dostarczana jest ona drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w procesie składania zamówienia. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej. Wskazanie przez Klienta danych do wystawienia faktury w postaci numeru NIP oraz firmy jednoosobowej działalności gospodarczej oznacza wyrażenie woli zawarcia umowy jako przedsiębiorca.
7§ Płatność.
1. Zamówienia złożone w Sklepie mogą być opłacone:
2. W przypadku niedokonania przez Klienta pełnej płatności za zamówienie w terminie 7 dni od daty jego złożenia (dotyczy płatności tradycyjnym przelewem bankowym), Sprzedawca wezwie Klienta do zapłaty, wyznaczając dodatkowy, nie krótszy niż 3 dni termin. Po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca będzie uprawniony do odstąpienia od Umowy. W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca jest zwolniony z obowiązku realizacji zamówienia.
3. Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego Przelewy24. Usługi te świadczy PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (ul. Pastelowa 8, 60-198).
8§ Cena.
1. Cena Produktu podana jest w złotych polskich i uwzględnia podatek od towarów i usług (cena brutto).
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Produktów. Uprawnienie to nie ma wpływu na wartość zamówienia złożonego przed datą zmiany ceny.
3. Sprzedawca dopuszcza zmniejszenie łącznej kwoty do zapłaty poprzez skorzystanie z funkcjonalności Koszyka o nazwie “wprowadź kod” na etapie składania zamówienia. Kupon ten automatycznie rozlicza wartość zamówienia przed złożeniem dyspozycji przez Klienta “kupuję i płacę”.
4. Sprzedawca nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
9§ Niezgodność Treści cyfrowych z Umową (reklamacje).
1. Sprzedawca dostarcza Treści cyfrowe zgodne z Umową. Jeśli Treść cyfrowa jest niezgodna z Umową, Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta za doprowadzenie do jej zgodności z Umową na postawie przepisów rozdziału 5b ustawy o prawach konsumenta.
2. Sprzedawca w okresie dwóch lat od otrzymania Produktu przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Treści cyfrowej z Umową. W przypadku Treści cyfrowych dostarczanych w sposób ciągły, Sprzedawca odpowiada przez okres dostarczania Treści cyfrowych. Niezgodność Treści cyfrowej z Umową występuje jeśli:
3. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, domniemywa się, że brak zgodności z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od dostarczenia Treści cyfrowej, istniał w chwili jej dostarczenia. W przypadku dostarczania Treści cyfrowej w sposób ciągły jeśli niezgodność ujawniła się w czasie, w którym zgodnie z Umową miała być dostarczana, domniemywa się, że brak zgodności z Umową wystąpił w tym czasie.
4. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma obowiązek współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej z Umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. W przypadku braku współpracy domniemania, o których mowa w ust. 3 powyżej nie mają zastosowania.
5. W przypadku niezgodności Treści cyfrowej z Umową Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje wobec Sprzedawcy roszczenie o doprowadzenie Treści cyfrowej do zgodności z Umową. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z Umową jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
6. Sprzedawca doprowadza Treść cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając jej charakter oraz cel, w jakim jest wykorzystywana. Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca.
7. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od Umowy jeżeli:
8. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności treści cyfrowej z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej z Umową jest istotny.
9. W przypadku odstąpienia od Umowy z uwagi na niezgodność z Umową Sprzedawca:
10. Reklamację dotyczącą niezgodności Treści cyfrowej z Umową można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe Sprzedawcy, wraz z opisem wady i dowodem zakupu. Sprzedawca udostępnia na stronach Sklepu przykładowy wzór reklamacyjny, z którego Klient może skorzystać.
11. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności następujące dane: imię i nazwisko Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, adres, ID zamówienia, datę transakcji, przedmiot i przyczynę reklamacji, numer konta bankowego i dane kontaktowe.
12. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni liczonych od dnia następującego po dniu otrzymania przez Sprzedawcę informacji o reklamacji. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na adres e-mail wskazany przez niego w trakcie składania zamówienia.
10§ Prawo do odstąpienia od Umowy.
1. Klient będący Konsumentem a także Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem punktu 11.2. Regulaminu. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy rozpoczyna się od momentu opłacenia zamówienia.
2. W przypadku Produktów cyfrowych, jeśli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zażąda spełnienia świadczenia (dostarczenia treści cyfrowej w formie Produktu) przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, straci on w ten sposób prawo do odstąpienia od Umowy. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zachowuje zatem prawo odstąpienia od Umowy, jeśli nie pobierze Treści cyfrowych (lub nie zacznie z nich korzystać w inny sposób na przykład poprzez rozpoczęcie kursu online) przed upływem 14 dni od momentu opłacenia zamówienia.
3. Przez spełnienie świadczenia rozumie się pierwszą czynność dokonaną przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, która prowadzi do umożliwienia legalnego zapoznania się z treścią Produktu. Czynność ta może polegać w szczególności na zalogowaniu się do konta, pobraniu, przesłaniu, wysłaniu, wyświetleniu, otwarciu Produktu a także potwierdzeniu nabycia Produktu ustnie, telefonicznie, e-mailowo lub w inny sposób, jaki wiąże się ze składaniem oświadczeń woli na odległość.
4. Uprawniony do odstąpienia Umowy Klient realizuje to prawo poprzez wysłanie stosownego oświadczenia w dowolnej formie, w tym między innymi na adres siedziby Sprzedawcy lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@malgorzatanowak.com.pl. Sprzedawca udostępnia wzór odstąpienia od Umowy, z którego uprawniony Klient może skorzystać.
5. Sprzedawca niezwłocznie przesyła potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy, umowę taką uważa się za niezawartą a strony zobowiązane są zwrócić sobie to, co na jej podstawie wzajemnie świadczyły.
7. Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zwraca uprawnionemu Klientowi wszystkie należne płatności.
8. Zwrot o którym mowa powyżej zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji.
11§ Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
1. Sprzedawca informuje, iż Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń i rozstrzygania sporów ze Sprzedawcą.
2. Konsument posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą:
3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu między nim, a Sprzedawcą, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) Rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Informacje dla Konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy oraz informacje o podmiotach uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów (w szczególności Rzecznicy Konsumentów lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej) dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl).
12§ Bezpieczeństwo Danych Osobowych.
1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności Sprzedawcy.
2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
3. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez Sprzedawcę zostały opisane w polityce prywatności, która znajduje się na stronie https://malgorzatanowak.com.pl/polityka-prywatnosci/.
13§ Publikacja, moderacja Treści Użytkownika oraz postępowanie odwoławcze.
1. Sprzedawca udostępnia możliwość publikacji Treści Użytkownika na stronach Sklepu lub w ramach funkcjonalności systemu teleinformatycznego Sklepu. Sprzedawca nie ma obowiązku akceptacji Treści przed ich publikacją przez Klienta, jednak zastrzega sobie prawo ich niezaplanowanych moderacji i podejmowania odpowiednich działań zgodnie z Regulaminem i obowiązującym prawem.
2. Publikacja Treści Użytkownika odbywa się zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie. Zabrania się publikacji Treści, które są niezgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności Aktu o Usługach Cyfrowych oraz niezgodne z punktem 3.6 niniejszego Regulaminu.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do moderacji Treści Użytkownika w celu eliminacji materiałów naruszających prawo lub Regulamin. Podczas moderacji Treści Sprzedawca dba o ochronę prywatności Klientów oraz przestrzega przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. W przypadku wykrycia Treści niezgodnych z prawem lub Regulaminem, Sprzedawca ma prawo usunąć, ukryć lub zablokować taką Treść.
4. Sprzedawca zapewnia przejrzystość działań moderacyjnych, informując Klienta, którego Treść została usunięta o zasadach moderacji oraz przyczynach usunięcia Treści. Sprzedawca wskazuje na konkretne elementy, które zostały wzięte pod uwagę przy podejmowaniu decyzji. Elementy te mogą obejmować, ale nie ograniczają się do, naruszenia Regulaminu, niezgodności z prawem lub dobrymi obyczajami oraz inne istotne czynniki mające wpływ na decyzję moderacyjną, które zostaną opisane w uzasadnieniu. Decyzje dotyczące moderacji będą oparte na obiektywnych kryteriach, uwzględniających zgodność z przepisami prawa lub Regulaminu.
5. Klient, którego Treść została usunięta, lub osoba trzecia zgłaszająca Treść zgodnie z postanowieniami punktu 15 Regulaminu ma prawo do złożenia odwołania od decyzji. Odwołanie może zostać złożone w dowolnej formie na dane adresowe Sprzedawcy wskazane w punkcie 1.1.1. Regulaminu i powinno zawierać dane osobowe i kontaktowego a także szczegółowe uzasadnienie, dlaczego w opinii Klienta decyzja Sprzedawcy jest nieuzasadniona i powinna zostać zmieniona.
6. Sprzedawca potwierdza otrzymanie odwołania na adres email wskazany przez składającego odwołanie. Sprzedawca rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni od jego otrzymania. Sprzedawca zapewnia, że odwołania dotyczące Treści Użytkownika nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany. Weryfikacja zasadności odwołania będzie przeprowadzana przez Sprzedawcę lub odpowiednio przeszkolony personel Sprzedawcy, zapewniając indywidualne podejście do każdego przypadku.
7. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia odwołania Sprzedawca niezwłocznie. tj nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od rozpatrzenia odwołania przywraca usuniętą Treść.
8. Sprzedawca zaznacza, że Treści Użytkownika mogą zostać usunięte w związku ze zgłoszeniem osoby trzeciej. W takiej sytuacji autorowi usuniętej w ten sposób Treści przysługuje odwołanie na zasadach opisanych w punkcie 15 Regulaminu.
14§ Zgłaszanie nielegalnych lub niezgodnych z Regulaminem Treści przez osoby trzecie.
1. Osoby trzecie mają prawo zgłaszać Treści zamieszczone w Sklepie, które w ich opinii są niezgodne z Regulaminem lub obowiązującym prawem, w szczególności rozporządzeniem o usługach cyfrowych (DSA).
2. Zgłoszenia można dokonać w dowolnej formie, np poprzez przesłanie go na dane adresowe Sprzedawcy zamieszczone w punkcie 1.1.1 Regulaminu lub przy pomocy dedykowanego formularza zgłaszania nielegalnych treści dostępnym w stopce Sklepu. Zgłaszający podaje swoje dane kontaktowe (imię i nazwisko) oraz adres email, chyba że zgłoszenie dotyczy informacji objętych Dyrektywą 2011/93/UE w sprawie zwalczania niegodziwego traktowania w celach seksualnych i wykorzystywania seksualnego dzieci oraz pornografii dziecięcej,
3. W zgłoszeniu powinny być zawarte szczegółowe informacje dotyczące zgłaszanych Treści, wskazanie lokalizacji zgłaszanych Treści w Sklepie, umożliwiające ich identyfikację (w tym adresu URL, pod którym znajduje się zgłaszana Treść) oraz uzasadnienie, dlaczego zgłaszający uważa je za niezgodne z prawem lub Regulaminem. Dodatkowo, zgłaszający jest zobowiązany złożyć oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne, zgodnie z art 16 ust. 2 lit. d rozporządzenia o usługach cyfrowych (DSA).
4. Sprzedawca potwierdza otrzymanie zgłoszenia na adres email wskazany w zgłoszeniu i jeśli to konieczne wzywa do uzupełnienia braków lub przesłania dodatkowych dokumentów potwierdzających prawdziwość twierdzeń zgłaszającego. Nieuzupełnienie braków brak przesłania dodatkowych dokumentów w terminie 7 dni od wezwania skutkuje nierozpatrzeniem zgłoszenia.
5. Zgłoszenia będą rozpatrywane w oparciu o obiektywne kryteria, uwzględniające zgodność z przepisami prawa oraz Regulaminu. Dodatkowo, nie będą one rozpatrywane w sposób zautomatyzowany – weryfikacja zasadności odwołania będzie przeprowadzana przez Sprzedawcę lub odpowiednio przeszkolony personel Sprzedawcy, zapewniając indywidualne podejście do każdego przypadku.
6. Prawidłowo przesłane zgłoszenie Sprzedawca rozpatruje w terminie 14 dni od jego otrzymania i informuje o decyzji na wskazany adres email. W przypadku negatywnego rozpatrzenia zgłoszenia, zgłaszającemu Treść przysługuje odwołanie od decyzji na zasadach opisanych w punkcie 14.5 i 14.6 Regulaminu.
7. W przypadku pozytywnie rozpatrzonego zgłoszenia Sprzedawca usunie zgłoszoną Treść niezwłocznie, tj. nie później niż w ciągu 3 dni i powiadomi autora Treści o jej usunięciu. Autorowi Treści przysługiwać będzie odwołanie na zasadach opisanych w punkcie 14.5 i 14.6 Regulaminu. W przypadku zmiany decyzji dot. zgłoszenia będącej wynikiem odwołania autora Treści, Sprzedawca poinformuje o tym (wraz z uzasadnieniem) zgłaszającego Treść na wskazany przez niego adres email. Zgłaszający treść ma prawo złożyć od tej decyzji odwołanie na zasadach opisanych w punkcie w punkcie 14.5 i 14.6 Regulaminu.
15§ Postanowienia końcowe.
1. Umowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega, że w ważnych przypadkach takich jak dostosowanie Treści cyfrowych do nowego środowiska technicznego, podjęcie działań prowadzących do wzrostu liczby użytkowników, ulepszenie Treści cyfrowej, dostosowanie jej do aktualnego kierunku rozwoju działalności Sprzedawcy lub z innych istotnych względów eksploatacyjnych, może dokonać zmiany w Treści cyfrowej. Sprzedawca w takim wypadku informuje Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o terminie i zakresie zmian, na adres e-mail wskazany podczas składania zamówienia. Jeśli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta do Treści cyfrowej może on wypowiedzieć Umowę w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany (lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana), chyba że Sprzedawca zapewnił uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, Treści cyfrowej zgodnej z Umową, w stanie niezmienionym.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub aktualizacji niniejszego Regulaminu z ważnych powodów, przez które rozumie się:
4. Sprzedawca informuje Klientów, którzy zawarli na podstawie Regulaminu umowy o charakterze ciągłym, o zmianie Regulaminu z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem poprzez umieszczenie nowego brzmienia regulaminu na stronie Sklepu oraz odpowiedniej informacji o zmianie za pośrednictwem poczty elektronicznej.
5. W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu umów o charakterze ciągłym zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli został on prawidłowo powiadomiony o wprowadzonych zmianach, a Klient nie wypowiedział zawartej umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. Do Umów Sprzedaży zawartych przed dniem wejścia w życie nowego brzmienia Regulaminu, zastosowanie ma ówcześnie obowiązujący Regulamin.
6. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w tym zwłaszcza Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
7. Regulamin w aktualnym brzmieniu obowiązuje od 1 kwietnia 2025 r.
Regulamin legalnie zakupiony ze strony kancelarii Peace & Law. Kopiowanie regulaminu narusza prawa autorskiego jego autorki.